ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Ε.Ε: Έρχεται όριο ταχύτητας και απαγόρευση νυχτερινής οδήγησης;


 Η ΕΕ συζητά νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις άδειες οδήγησης με στόχο να μηδενιστεί ο αριθμός των νεκρών από ατυχήματα έως το 2050, στο πλαίσιο της ατζέντας “Vision Zero”. Οι προτεινόμενες αλλαγές είναι σοβαρές, ιδίως για τους αρχάριους οδηγούς και τους ηλικιωμένους πολίτες.

Οι προτάσεις της επιτροπής μεταφορών τα έχουν όλα: για τους αρχάριους οδηγούς θα ισχύει όριο ταχύτητας 90 km/h.

Θα μπορούσε να απαγορευτεί η οδήγηση τη νύχτα. Μετά τη δοκιμαστική άδεια οδήγησης, θα πρέπει να υποβάλλονται σε δεύτερη δοκιμασία.

Η νέα άδεια οδήγησης κατηγορίας Β Plus πρόκειται να εισαχθεί για τα βαρέα επιβατικά αυτοκίνητα – οι οδηγοί κάτω των 21 ετών δεν θα επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν.

Και από την ηλικία των 60 ετών, οι άδειες οδήγησης θα πρέπει να ισχύουν μόνο για επτά χρόνια, μετά από τα οποία θα πρέπει να ανανεώνονται.

Όπως αναφέρει το “Stern”, η επιτροπή μεταφορών της ΕΕ έχει συντάξει νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις άδειες οδήγησης και τις παρουσίασε στο κοινοβούλιο για διαβούλευση την Τρίτη

. Στο πλαίσιο του σχεδίου “Vision Zero”, θα πρέπει να μην υπάρχουν πλέον θανατηφόρα ατυχήματα στους δρόμους της ζώνης μέχρι το 2050.

Οι προτεινόμενες αλλαγές στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας θα μπορούσαν να επιφέρουν περιορισμούς για τους οδηγούς και υψηλότερο κόστος.

Ιδιαίτερα επηρεάζονται από τις προτάσεις: Οι αρχάριοι οδηγοί και οι ηλικιωμένοι.

Μία από τις πιο εντυπωσιακές προτάσεις…

Η σχεδιαζόμενη εισαγωγή ενός ορίου ταχύτητας για τους αρχάριους οδηγούς. Στο μέλλον, οι νεοεισερχόμενοι στους δρόμους θα επιτρέπεται να οδηγούν με μέγιστη ταχύτητα 90 χιλιομέτρων την ώρα.

Αυτό αποσκοπεί στον έγκαιρο εντοπισμό των οδηγών που τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα και στη μείωση του αριθμού των θυμάτων μετά από ατυχήματα.

Επιπλέον, οι αρχάριοι οδηγοί πρόκειται να δίνουν στο μέλλον μια δεύτερη εξέταση οδήγησης.

Αφού περάσουν τη δοκιμαστική περίοδο, μια δεύτερη δοκιμασία πρόκειται να αποφασίσει αν επιτρέπεται να οδηγούν μόνοι τους.

Η Επιτροπή Μεταφορών της ΕΕ προτείνει την απαγόρευση της νυχτερινής οδήγησης για τους αρχάριους οδηγούς.

Κύριος στόχος είναι η προστασία των ίδιων των οδηγών: Στη Γερμανία, για παράδειγμα, πάνω από το ένα τέταρτο όλων των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται 18 έως 24 ετών συνέβησαν μεταξύ 7 μ.μ. και 5 π.μ., σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.

Ποσοστιαία, στις άλλες ηλικιακές ομάδες δεν σημειώθηκαν ούτε τα μισά ατυχήματα.

Η απόφαση για πιθανή απαγόρευση οδήγησης για αρχάριους μεταξύ 21:00 και 6 π.μ., ωστόσο, πρόκειται να αφεθεί στα επιμέρους κράτη μέλη.

Νέα κατηγορία άδειας οδήγησης για τα SUV

Όπως αναφέρει το “Focus”, πρόκειται να εισαχθεί στο μέλλον ένα νέο όριο βάρους για τις άδειες οδήγησης αυτοκινήτων κατηγορίας Β: Αντί του μέχρι τώρα επιτρεπόμενου βάρους 3500 κιλών χωρίς φορτίο, θα επιτρέπεται η οδήγηση με την άδεια μόνο οχημάτων με βάρος έως 1800 κιλά – και με μέγιστη ταχύτητα 110 χιλιομέτρων την ώρα.

Όσοι θέλουν να οδηγούν βαρύτερα αυτοκίνητα θα πρέπει στο μέλλον να αποκτήσουν άδεια οδήγησης “B+”, η οποία θα είναι δυνατή μόνο από την ηλικία των 21 ετών.

Αυτό αποσκοπεί στο να δυσκολέψει την οδήγηση SUV και άλλων μεγάλων οχημάτων, τα οποία, σύμφωνα με το σχέδιο έκθεσης, είναι πιο επιρρεπή σε συγκρούσεις από τα ελαφρύτερα επιβατικά αυτοκίνητα.

Λόγω του αυξημένου αριθμού βαρέων οχημάτων στην ΕΕ, η κατηγορία άδειας οδήγησης Β δεν είναι πλέον κατάλληλη για αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου.

Ο κανονισμός θα επηρέαζε επίσης πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία συχνά ξεπερνούν το καθαρό βάρος των 1,8 τόνων λόγω της βαριάς μπαταρίας.

Η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται σε μεγάλη ηλικία

Αυτό που συζητείται εδώ και αρκετό καιρό πρόκειται τώρα να πάρει συγκεκριμένη μορφή: Το σχέδιο της επιτροπής μεταφορών προβλέπει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να ανανεώνουν τακτικά την άδεια οδήγησης σε μεγάλη ηλικία.

Από την ηλικία των 60 ετών η άδεια οδήγησης θα ισχύει για επτά χρόνια, από τα 70 για πέντε χρόνια και από τα 80 μόνο για δύο χρόνια.

Η ανανέωση θα γίνεται με έξοδα του οδηγού και θα περιλαμβάνει ιατρική και ψυχολογική αξιολόγηση.

Share on Google Plus

About Natalie Press 1

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου