Τις αξιώσεις της στο Αιγαίο επιβεβαιώνει σε κάθε ευκαιρία η Τουρκία. Παρά τα «ήρεμα νερά» και τους χαμηλούς τόνους που επιδιώκονται από Αθήνα και Άγκυρα, με στόχο τη μείωση των εντάσεων και εάν καταστεί δυνατό να ξεκινήσει ένας διάλογος που θα δείξει εάν θα καταφέρει να φέρει τις δύο πλευρές στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για την επίλυση της μίας διαφοράς που αναγνωρίζει η Ελλάδα, την οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας/ Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, η Τουρκία επαναβεβαιώνει σε κάθε ευκαιρία ότι δεν έχει υπαναχωρήσει από τις διεκδικήσεις της.
Ενδεικτική η τουρκική navtex που εκδόθηκε τη Δευτέρα, και υποστηρίζει ότι ορισμένες περιοχές των ερευνών του ελληνικού σκάφους αφορούν περιοχές στην «τουρκική υφαλοκρηπίδα» στο Αιγαίο «τα όρια της οποίας μένει να καθοριστούν από τα παράκτια κράτη». Σύμφωνα με την τουρκική NAVTEX υποστηρίζεται ότι η περιοχή ανήκει σε ζώνη τούρκικης θαλάσσιας αρμοδιότητας και όλες οι έρευνες θα πρέπει να συντονίζονται από τις τουρκικές Αρχές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τουρκική οδηγία εμφανίστηκε ως αντίδραση στην ελληνική navtex που εκδόθηκε στις 18 Οκτωβρίου για ερευνητικές εργασίες για εγκατάσταση καλωδίου μεταξύ Χίου και Λέσβου από το πλοίο O/V AEGAEO, για το διάστημα 20 – 25 Οκτωβρίου.
Θα γίνουν τα δέοντα
Διπλωματικές πηγές σημείωναν πάντως ότι το ελληνικό ερευνητικό O/V AEGAEO το πραγματοποίησε και ολοκλήρωσε κατά τον προγραμματισμό τις εργασίες του εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Οι ίδιες πηγές απέρριπταν τους τουρκικούς ισχυρισμούς περί «τουρκικής υφαλοκρηπίδας» στην εν λόγω περιοχή. Τόνιζαν ακόμα ότι η Αθήνα θα προχωρήσει στις δέουσες διπλωματικές ενέργειες, απέναντι στις τουρκικές κινήσεις.
Να σημειωθεί ότι το ερευνητικό σκάφος O/V AEGAEO θα συνεχίσει τις εργασίες του σύμφωνα με νέα ελληνική NAVTEX μεταξύ Χιου και Σάμου, οι οποίες θα διαρκέσουν από 25 -30 Οκτωβρίου.
Υποχρέωση για γνωστοποίηση
Αξίζει να διευκρινιστεί δε ότι τόσο οι εν λόγω περιβαλλοντικές έρευνες όσο η πόντιση καλωδίων είναι ελεύθερες στα διεθνή ύδατα για όλα τα κράτη βάσει της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας. Η έκδοση navtex αφορά απλώς την γνωστοποίηση των εργασιών για την ασφάλεια της ναυσιπλοίας.
Η τελευταία navtex που εξέδωσε η ελληνική πλευρά έχει ως εξής:
ZCZC RA71
231240 UTC OKT 24
STATHMOS LIMNOS AR.MIN. 207/24
KENTRIKO AIGAIO PELAGOS
THALASSA SAMOY
NISOS CHIOS – NISOS SAMOS
EREVNITIKES ERGASIES GIA EGKATASTASI KALODION
APO TO PLOIO O/V ‘AEGAEO’
APO 25 MECHRI 30 OKT 24
STI GRAMMI POU ENONEI TA SIMEIA:
38-17.81B 026-08.25A
38-16.12B 026-09.01A
38-12.66B 026-10.22A
38-03.69B 026-10.73A
37-58.78B 026-12.03A
37-55.31B 026-15.58A
37-53.38B 026-19.09A
37-51.75B 026-23.21A
37-51.13B 026-28.80A
37-51.11B 026-34.20A
37-51.80B 026-38.52A
37-52.76B 026-41.53A
37-53.21B 026-45.53A
37-51.67B 026-50.30A
37-49.72B 026-52.99A
37-48.79B 026-53.75A
37-47.79B 026-54.06A
37-46.95B 026-54.15A
37-46.59B 026-54.09A
TIREITAI APOSTASI ASFALEIAS 0.5 NM
AKYROSI MINYMATOS TIN 302200 UTC OKT 24
NNNN
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου