Σχεδόν μια δεκαετία χρειάστηκε η Δικαιοσύνη ώστε να καταλήξει στην απαλλαγή του πρώην υπουργού Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ Χρίστου Βερελή και άλλων 47 ατόμων, μεταξύ των οποίων και άλλοι γνωστοί πολιτικοί, για την υπόθεση της προμήθειας 90 τρόλευ στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Για την προμήθεια των 90 τρόλεϊ είχαν εμπλακεί στο πλαίσιο της έρευνας εκτός από το όνομα του Χρίστου Βερελή, που είχε διατελέσει πρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής που αποφάσισε την αγορά τους και τα ονόματα άλλων πολιτικών, που είτε τον αναπλήρωσαν είτε μετείχαν στη διακομματική επιτροπή για την εν λόγω προμήθεια, κατά το νόμο, ή εκπροσώπησαν τους πολιτικούς φορείς στους οποίους ανήκαν, όπως οι Γιάννης Μανιάτης, Γεωργίος Ζαννιάς, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Παναγιώτης Σοφού και πολλοί άλλοι.
Επίσης στην ίδια υπόθεση είχαν εμπλακεί και ονόματα ανώτατων δικαστικών λειτουργών που μετείχαν σε επιτροπές κατά το νόμο από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και δημόσιων λειτουργών. Μόνον για δύο μη πολιτικά πρόσωπα υπήρξε χωρισμός της υπόθεσης, καθώς βρέθηκαν στους λογαριασμούς τους μικρά ποσά ως 100 χιλιάδες και παραπέμφθηκαν σε δίκη.
Το Συμβούλιο Εφετών της Αθήνας έκλεισε τελικά την υπόθεση, με το υπ αριθμόν 1548 του 2018 βούλευμά του. Μάλιστα για τον κ. Βερελή ο οποίος είχε παραιτηθεί τότε από το βουλευτικό του αξίωμα για λόγους ευθιξίας, αναγνωρίστηκε το δικαίωμα να παραστεί ως πολιτικώς ενάγων στην υπόθεση διεκδικώντας αποζημίωση. Στο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, αναφέρεται επί λέξει «Από την έρευνα αυτή δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα έχοντα την ιδιότητα του κατηγορουμένου και δυνάμενα κατά το μάλλον η ήττον να αποφασίσουν η να επηρεάσουν την ανάθεση της κρίσιμης προμήθειας στις εταιρείες ΕΛΒΟ ΑΒΕ και Neoman Bus GmbH».
Η υπόθεση, γνωστή ως υπόθεση Μan, ξεκίνησε με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου που αναφέρθηκαν σε έρευνες της γερμανικής δικαιοσύνης, η οποία με αιφνιδιαστικές κινήσεις προσπάθησε να συλλέξει στοιχεία για το αν η γερμανική εταιρεία είχε διακινήσει μαύρο χρήμα σε πολλές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Σύμφωνα μάλιστα με τις γερμανικές Αρχές το συνολικό ποσό που διακινήθηκε από την εν λόγω εταιρεία ήταν 16 εκατομμύρια ευρώ για παράνομες πληρωμές σε διάφορες χώρες.
Στη χώρα μας η έρευνα ξεκίνησε το 2009 από την Εισαγγελία της Αθήνας, η δικογραφία διαβιβάστηκε στη συνέχεια σε ειδικό ανακριτή Διαφθοράς από τον οποίο υποβλήθηκαν αλλεπάλληλα αιτήματα δικαστικής συνδρομής προς τις ελβετικές αλλά και τις κυπριακές αρχές.
Τα αιτήματα ικανοποιήθηκαν και απεστάλησαν στην ελληνική δικαιοσύνη αναλυτικά στοιχεία, τα οποία οδήγησαν τον ανακριτή σε πλήρη διερεύνηση διαφόρων ποσών που εμφανίζονταν να έχουν κινηθεί από τη γερμανική εταιρία προς εταιρίες συμβούλων και άλλες κατευθύνσεις.
Από τις πολύχρονες έρευνες της δικαιοσύνης εντοπίστηκε ποσό 1.932.598.ευρώ με αποδέκτες εταιρεία συμβούλων, για το οποίο τελικώς δεν προέκυψαν στοιχεία για παράνομες πληρωμές, καθώς η εταιρία πράγματι είχε συμβληθεί ως σύμβουλος στην προμήθεια των 90 τρόλεϊ από τη Man, την υλοποίηση της οποίας ανέλαβε τότε η ελληνική εταιρεία ΕΛΒΟ.
Επίσης από τη δικαστική έρευνα εντοπίστηκε ποσό 774.999 για το οποίο έγινε δεκτό ότι ήταν έκπτωση εκ μέρους της γερμανικής εταιρίας προς την ΕΛΒΟ. Για όλα αυτά τα ποσά έγινε συστηματική έρευνα και όπως αναφέρεται στο βούλευμα "από τα στοιχεία που συνελέγησαν δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα".
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου