ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Σύγκληση  Δ. Ε.  Διαβούλευσης με θέμα: ΄΄ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ’’




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                     ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ 31-5-2017

ΝΟΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ                            ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ:  12978

ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ



ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ                                                                              

Πληρ.: Παυλοχρήστου Σπυριδούλα                                                                 

Ταχ.Δ/νση: Ιλ. Τζαβέλα 37,                                                                                       

Ναύπακτος 30300                 

Τηλ:2634360110                                                                    

FAX: 2634360121                                                              

Π Ρ Ο Σ

         1.Τα μέλη της Δημοτικής  ΕπιτροπήςΔιαβούλευσης

   2. Επικεφαλής Δημοτικών  παρατάξεων

                                                       3. Πρόεδρο Τ.Κ. Ναυπάκτου



          ΚΟΙΝ.:  1.κ.κ.Αντιδημάρχους    

          2.κ.κ.Διευθυντές Υπηρεσιών του Δήμου





ΘΕΜΑ : «Σύγκληση  Δημοτικής Επιτροπής  Διαβούλευσης»



Σας  προσκαλούμε την 9-6-2017  ημέρα  Παρασκευή  και ώρα   19:00   να προσέλθετε στο Δημοτικό Κτίριο του Ξενοδοχείου Ξενία (Θεμιστοκλή Αθανασιάδη Νόβα και Αρβανίτη, βορειοδυτική αίθουσα), σε τακτική συνεδρίαση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 76 του  N.3852/2010 με το εξής θέμα ημερήσιας διάταξης:



·         Συζήτηση επί της μελέτης της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου με τίτλο : «Αστική ανάπλαση εντός ιστορικού κέντρου στη Ναύπακτο».



Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, ήτοι την10-6-2017 ημέρα Σάββατο και ώρα 19:00   σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 76 τουΝ.3852/2010, οπότε θεωρείται  σε κάθε περίπτωση ότι υφίσταται απαρτία.





Ο  Δήμαρχος  και Πρόεδρος της

         Δημοτικής  Επιτροπής Διαβούλευσης







                                                                   Λουκόπουλος Παναγιώτης   










ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΜΕΛΕΤΩΝ & ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
Έργο: ΄΄ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ’’

Θέση:    Δήμος Ναυπακτίας




ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ

΄΄ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΟΛΕΩΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ’’

Η παρούσα Τεχνική Έκθεση αναφέρεται στην ανάπλαση εντός του Ιστορικού Κέντρου της Πόλεως Ναυπάκτου. Ειδικότερα στην ανάπλαση που περιλαμβάνει αντικατάσταση οδοστρώματος από φυσικά υλικά – διαπλάτυνση διαμόρφωση πεζοδρομίων και κοινοχρήστων χώρων και ανάπλαση πλατείας εντός του ιστορικού κεντρικού πυρήνα τη πόλης γύρω από το λιμάνι, που περικλείεται από τα τείχη της πόλεως και συγκεκριμένα από την αρχή του τείχους (ανατολική πλευρά) μέχρι και το κλείσιμο αυτών (δυτική πλευρά).

Το ιστορικό κέντρο της πόλης, αναλυτικότερα,  περικλείεται στο βόρειο τμήμα του από τα τείχη της ανατολικής πλευράς που ξεκινούν από την οδό Τζαβέλα στο ύψος της οδού Αγελάου, μετά το δημαρχείο της πόλης,  και τα τείχη της δυτικής πλευράς που βρίσκονται στην συμβολή των οδών Νόβα και Θέρμου και στο νότιο τμήμα από τη δυτική πλευρά των τειχών από την οδό Παπαχαραλάμπους και την ανατολική πλευρά στην συμβολή των οδών Νότη Μπότσαρη και Αγελάου.

Η ανάπλαση αποσκοπεί στην ανάδειξη της Καστρόπολης Ναυπάκτου και τη σύνδεσή της με το παραλιακό μέτωπο ανατολικά και δυτικά του λιμένος. Στην αισθητική αποκατάσταση – αναβάθμιση των οδών και λοιπών κοινοχρήστων χώρων, στην εξασφάλιση συνεχής, ανεμπόδιστης και ασφαλής κίνησης πεζών, στη ρύθμιση της κυκλοφορίας και στη διευθέτηση της στάθμευσης των οχημάτων.



Υφιστάμενη κατάσταση:

Στην περιοχή μελέτης επί τω πλείστον δεν εξασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των πεζών. Επίσης η άναρχη και παράνομη στάθμευση καταλαμβάνει κάθε ελεύθερο χώρο (ως και πεζοδρόμια) περιορίζοντας στο ελάχιστο το χώρο διέλευσης των οχημάτων, αφού δεν υπάρχουν οριοθετημένοι χώροι στάθμευσης.

Το πλάτος των υφιστάμενων πεζοδρομίων σε πολλά σημεία είναι μικρότερα του ενός μέτρου, με αποτέλεσμα η κίνηση των πεζών να πραγματοποιείται στο οδόστρωμα. Πουθενά δεν υπάρχει όδευση τυφλών ή ράμπες ΑΜΕΑ.

Η άναρχη στάθμευση στις τέσσερις πλευρές της πλατείας Λιμένος υποβαθμίζει αισθητικά το μνημείο.

Η υφιστάμενη κατάσταση της περιοχής επιβεβαιώνει την επιτακτική ανάγκη διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων, διευθέτησης της στάθμευσης των οχημάτων και την εξασφάλιση της ανεμπόδιστης και ασφαλής  κίνησης πεζών και ΑΜΕΑ.



Η ανάπλαση περιλαμβάνει:

1.                   Την αντικατάσταση του οδοστρώματος με φυσική πέτρα από την συμβολή των οδών Τζαβέλα και Αγελάου (μετά το δημαρχείο), (δηλαδή την αρχή της Καστρόπολης) με ορόσημο τα ανατολικά τείχη, μέχρι το τέλος της οδού Τζαβέλα και τη συνέχεια της οδού Νόβα, προέκταση της Τζαβέλα, μέχρι το δυτικό τείχος.

2.                   Την αντικατάσταση του οδοστρώματος από το σημείο της οδού Παπαχαραλάμπους (συνέχεια της οδού Ναυμαχίας) που συναντά το δυτικό τείχος, συνεχίζοντας στις οδούς πέριξ της πλατείας λιμένος, καταλήγοντας στην οδό Νότη Μπότσαρη μέχρι την συμβολή του ανατολικού τμήματος των τειχών (οδός Αγελάου).



3.                   Η πλακόστρωση γίνεται με φυσικήπέτρα χρώματος σκούρου γκρι πλήρως λαξευμένης και τετραγωνισμένης, διαστάσεων 0,20*0,40 μ, που έχει χρησιμοποιηθεί και στην ανάπλαση του ανατολικού τμήματος της πόλης (Πλατεία Πιά)

4.                   Η παρουσία του ποδηλατόδρομου διατηρείται κατά μήκος της διαδρομής και οριοθετείται με φυσική πέτρα λευκού χρώματος πλήρως λαξευμένης και τετραγωνισμένης διαστάσεων 0,20*0,40μ.

5.                   Γίνεται διαπλάτυνση πεζοδρομίων με παράλληλη μείωση του πλάτους των οδών και δημιουργία κατάλληλων εσοχών στάσης -στάθμευσης αυτοκινήτων. Η επίστρωση αυτών γίνεται με πλάκες πεζοδρομίου χρώματος γκρι, κατά το πρότυπο της ανάπλασης στο ανατολικό τμήμα της πόλης.

6.                   Ο περιορισμός του οδοστρώματος λόγω διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων και τη οριοθέτησης της στάθμευσης  για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και τον περιορισμό των μεγάλων ταχυτήτων εντός του ιστορικού κέντρου της πόλεως.

7.                   Στο βόρειο τμήμα της πλατείας λιμένος και επί της οδού Νόβα δημιουργείται εσοχή για στάση οχημάτων ΤΑΞΙ.

8.                   Ανατολικά της πλατείας στον δρόμο που συνδέει τις οδούς Νόβα και Μπότσαρη απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων, για να αποδοθεί σε χρήση από τους πεζούς.

9.                   Νότια της πλατείας λιμένος, ανάμεσα στο πεζοδρόμιο και το οδόστρωμα δημιουργείται κατάλληλος χώρος στάσης τουριστικών λεωφορείων (επιβίβαση –αποβίβαση επιβατών) , ο οποίος θα εξυπηρετεί και την στάση των λεωφορείων της αστικής συγκοινωνίας.

10.                Περιφερειακά της πλατείας απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση των αυτοκινήτων, με στόχο την αισθητική αναβάθμιση του χώρου και την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση.

11.                Στην πλατεία Παπαχαραλάμπους δημιουργείται ένα ενιαία και ομοεπίπεδο δάπεδο από κυβόλιθους σε δύο διαφορετικές αποχρώσεις και κάποιες περιοχές πρασίνου με χαμηλή φύτευση, σύμφωνα με την ήδη εγκεκριμένη μελέτη. Η πλατεία οριοθετείται με την τοποθέτηση μονολιθικών καθισμάτων και σημειακή φύτευση δένδρων. Το υφιστάμενο άγαλμα τοποθετείται σχεδόν στο κέντρο της πλατείας, ενώ η υφιστάμενη βρύση καταργείται και αντικαθίσταται με νέα, πέτρινη γραμμικής μορφής με πιο απλουστευμένη μορφολογία. Ο υποσταθμός της ΔΕΗ αντικαθίσταται με νέο τύπου compact, σύμφωνα με την ήδη εγκεκριμένη μελέτη.

12.                Την τμηματική φύτευση των οδών με επιλεγμένο τρόπο ώστε να χαρακτηρίζονται από αυτήν

13.                Κατασκευή ράμπας ΑΜΕΑ σε όλα τα σημεία αλλαγής της στάθμης του εδάφους και λωρίδα όδευσης τυφλών.

14.                Ο φωτισμός θα είναι επιτοίχειος όπου είναι δυνατόν, σαν συνέχεια της οδού Τζαβέλα με τα παραδοσιακά φανάρια που έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν.

15.                Τα υφιστάμενα φρεάτια υδροσυλλογήςομβρίων μεταφέρονται στο νέο διαμορφωμένο ρείθρο.

16.                Οι υπόγειες εργασίες θα γίνουν στο τμήμα από την πλατεία Φαρμάκη μέχρι την Σοϊδά και θα περιλαμβάνουν τις παρακάτω εργασίες:

α) Αντικαθίσταται το παλαιωμένο (από την δεκαετία του 70) δίκτυο ύδρευσης που είναι κατασκευασμένο με σωλήνες αμιάντου. Θα χρησιμοποιηθούν σύγχρονα υλικά με δύο παράλληλους αγωγούς εκατέρωθεν του δρόμου.

β)Κατασκευάζεται ζεύγος αγωγών αποχέτευσης εκατέρωθεν του δρόμου που θα λειτουργήσουν ως κύριος συλλεκτήριος αγωγός λυμάτων και καταλήγουν (μέσω αντλιοστασίων) στον Βιολογικό Καθαρισμό της πόλης,ενώ ο παλαιός λιθόκτιστος αγωγός αποχέτευσης (που βρίσκεται στο μέσον του οδοστρώματος) μετατρέπεται σε συλλεκτήριο αγωγό ομβρίων υδάτων. Οι παράλληλοι αγωγοί της αποχέτευσης είναι κομμάτι του κύριου κλάδου που θα χρησιμοποιηθεί για την μελλοντική κατάργηση του παντορροϊκού συστήματος στην πόλη.



Σκοπός της προτεινόμενης από τη μελέτη λύσης είναι:

1.                   Η βελτίωση της λειτουργικότητας των οδών της περιοχής και η υποστήριξη της συμμετοχής τους στο κυκλοφοριακό σύστημα της πόλης

2.                   Η αποκατάσταση της μορφής και της χρήσης των πεζοδρομίων με παράλληλη αύξηση του πλάτους τους, ώστε να είναι λειτουργικά και να εξασφαλιστεί η ασφαλής κίνηση πεζών

3.                   Η λειτουργική, αισθητική και πλήρης οργάνωση των εγκαταστάσεων δικτύου που βρίσκονται επί των πεζοδρομίων και των οδών

4.                   Η εξυπηρέτηση ειδικών χρήσεων και αναγκών, που συνδυάζονται με τη λειτουργία της οδού, μέσω ειδικών διαμορφώσεων

5.                   Ο εξοπλισμός των οδών και των πεζοδρομίων τους με τα απαραίτητα στοιχεία αστικού εξοπλισμού για τη σωστή λειτουργία τους

6.                   Η αισθητική αναβάθμιση των οδών, μέσω της συνολικής ποιότητας του κατασκευαζόμενου έργου.

Το συνολικό σχέδιο συμβάλλει στην αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της πόλης και τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων, της παράλληλης διατήρησης-διαφύλαξης-ανάδειξης και αξιοποίησης των ιδιαίτερων πλεονεκτημάτων και χαρακτηριστικών της.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις στο σύνολό τους έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα και προετοιμάζουν την πόλη να δεχθεί και να εξυπηρετήσει τις νέες ανάγκες που προκύπτουν λόγω του ρόλου της ως έδρα του μεγαλύτερου Δήμου Ναυπακτίας αλλά και ως σημαντικού, ζωντανού αρχαιολογικού χώρου.

Το έργο αυτό σε συνδυασμό με την κατασκευή της υποδομής και την τοποθέτηση του αναγκαίου εξοπλισμού αποτελεί από μόνο του λειτουργικό έργο, επομένως η διασφάλιση της λειτουργίας του είναι δεδομένη.

Για την επιτυχή και αποτελεσματική εκτέλεση του έργου διαμόρφωσης των οδών, των πεζοδρομίων και των λοιπών κοινόχρηστων χώρων της περιοχής μελέτης, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις και τις επιλογές της μελέτης, είναι αναγκαίος και απαραίτητος ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων, για τη διευθέτηση των υπαρχουσών και προτεινόμενων από τη μελέτη εγκαταστάσεων δικτύου και αστικού εξοπλισμού.





Ναύπακτος   23-05-2017
Ο ΔιευθυντήςΔιεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών

Γεώργιος Κέστος
Αρχιτέκτονας Μηχανικός Π.Ε.

Share on Google Plus

About Natalie Press 1

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου