ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΑΡΘΡΟ Βασ. Σμπούκη: «Παρά θιν’ αλός!….» για το.. «μπαστούνι»!!


Μεγάλη συζήτηση γίνεται τελευταία για την μεταφορά της πλωτής εξέδρας  από τη σημερινή τοποθέτησή της, που είναι στον εξωτερικό βραχίονα του λιμανιού, σε άλλο χώρο. Σύμφωνα με τις εκδοθείσες άδειες  η παραμονή της εκεί είναι για εποχιακή χρήση που μπορεί να είναι μόνο τους έξι μήνες του χρόνου, συμπεριλαμβανομένης της καλοκαιρινής περιόδου, για την πρόσδεση τουριστικών σκαφών. Συγχρόνως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από την τοποθέτηση της εξέδρας στο συγκεκριμένο σημείο έπαψαν τα φερτά υλικά να προσχώνουν το λιμάνι μας, απαλλάσσοντας το Λ.Τ  από ένα έξοδο των 3000 ευρώ ετησίως.

Στην τελευταία συζήτηση του θέματος στο  Δ.Σ του Λιμενικού Ταμείου, στο οποίο είμαι και μέλος, αποφασίστηκε η μεταφορά της εξέδρας  ανατολικά του Γριμπόβου και η ανέλκυση της στην ξηρά. Φυσικά μειοψήφησα στην εν λόγω απόφαση καθότι η ανέλκυση της  στην ξηρά κινδυνεύει να δημιουργήσει σοβαρές φθορές με άγνωστο κόστος επισκευής της.

Μία ηπιότερη λύση που πρότεινα  θα ήταν η μεταφορά της μέχρι την έναρξη της νέας περιόδου 2020 σε ένα από τα δύο σημεία στο Αντίρριο (λιμενολεκάνη η λιμάνι), όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα.


Επίσης, θα μπορούσε  να αγκυροβοληθεί σε πλησιέστερο σημείο από εκεί που βρίσκεται σήμερα λαμβάνοντας βέβαια όλα τα μέτρα σήμανσης κ.λ.π που προβλέπονται από την νομοθεσία.

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, θα πρέπει να γίνει νόμιμη και ασφαλής διαδικασία. Σε όποιο από τα σημεία επιλέγαμε  θα μπορούσαμε να απευθυνθούμε για την μεταφορά της στις εταιρείες ρυμούλκησης, (ως φορέας διαχείρισης) με τα ειδικά σκάφη που διαθέτουν, και οι οποίες εξυπηρετούν τα αγκυροβολημένα πλοία  στο αγκυροβόλιο μας, ανοιχτά της Παλαιοπαναγιάς, με ένα μικρό κόστος- όπως γνωρίζω και από την εμπειρία μου.


?

Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου η καλύτερη λύση είναι η εξέδρα να παραμείνει μόνιμα  στη θέση της. Συγκεκριμένα, έχουμε όλες τις αδειοδοτήσεις που απαιτούνται-και από την εμπειρία μας έως τώρα -η παραμονή της καθ όλο το έτος δεν φαίνεται να δημιουργεί κάποιο πρόβλημα. Αυτό μπορεί να γίνει σύμφωνα με  τις διατάξεις περί εκτελέσεων δημοσίων έργων, της διατάξεις περί Λιμενικών Ταμείων και στα πλαίσια ανάπτυξης του λιμενικού δυναμικού της χώρας, με έργα που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση της εμπορικής, επιβατικής, ναυτιλιακής, τουριστικής και αλιευτικής κίνησης και γενικότερα της εύρυθμης λειτουργίας του λιμένα, σχετικής νομοθεσίας(Ν. 2791/2001, ΦΕΚ Α΄ 285/19-12-2001). Επειδή έχουμε όλες τις αδειοδοτήσεις όπως προανέφερα,  το μόνο που χρειάζεται είναι απόφαση Δ.Σ και να υποβληθεί σχετικό αίτημα προς όλες τις υπηρεσίες που μας αδειοδότησαν με το οποίο να ζητάμε την μόνιμη παραμονή της στη θέση που είναι σήμερα.Παράλληλα να ζητηθεί στο μεσοδιάστημα το ενδεχόμενο να παραμείνει η εξέδρα στη θέση της. Αντίστοιχα, ο ίδιος νόμος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τις παρεμβάσεις αναγκαίων τεχνικών έργων που απαιτούνται στην παραλία της Παλαιοπαναγιάς  για την αποτροπή διάβρωσης της απο την θάλασσας.

Τελειώνοντας θέλω να πω ότι οι προσεγγίσεις που αφορούν τη θάλασσα  θα πρέπει να γίνονται με περισσότερη προσοχή και υπευθυνότητα καθότι έχει τους δικούς της ιδιαίτερους νόμους και κανόνες. Έτσι στα πλαίσια της νομιμότητας  και με τη σωστή καθοδήγηση μπορούν να λυθούν όλα τα ζητήματα για τις χρήσεις και τις ανάγκες που κάθε φορά προκύπτουν, σε όφελος φυσικά του κοινωνικού συνόλου.

  ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΜΠΟΥΚΗΣ 

ΠΡΩΗΝ ΛΙΜ/ΡΧΗΣ  ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ  ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

Share on Google Plus

About Natalie Press 1

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου